Savarankiška kryptis: 14 dienų automobiliu po spalvingąjį Maroką 9 dalis

Ouarzazate buvo ne tik pirmasis mūsų miestas Maroke, kuriame jau lankėmės prieš tai ir grįžome vėl, bet ir pirmasis miestas kelionėje, kuriame prabudome TAIP ANKSTI. Buvo toks ankstyvas rytas,  kad net mečečių minaretai dar nebuvo pakvietę tikinčiųjų vietinių melstis. Visam mieste net niekas nedirbo. Todėl beliko tik papusryčiauti, susikrauti šmutkes ir pasiruošti kelionei.

Netradicinį R307 kelią iš Ouarzazate miesto iki Ouzoud pasirinkome ne dėl to, kad mažiau kilometrų iki mūsų norimo Ouzoud rodė GPS. Bet dėl to, kad N9 keliu, kuris vedė pro Marakešą mes jau važiavome kelionės pradžioje. Norėjosi pokyčių ir naujų nuotykių, bet dar labiau norėjosi pasižvalgyti po Aukštutinio Atlaso kalnuose įsikūrusius kaimelius tokius kaip Tikhfist, Toufrine, Ait Tamil, Ait Bouzid. Vienintelis dalykas apie kurį nepagalvojome, kad gal nebereikalo N9 kelias yra laikomas pagrindiniu, bet apie tai truputėlį vėliau.

R307 keliu, Marokas.

Pati kelio pradžia ir pabaiga suremontuotos. Kelias labai vingiuotas, bet tikrai sutvarkytas. Tačiau kuo toliau arba kitaip sakant aukščiau  važiuoji tuo situacija prastėja. Matosi, kad kadaise čia būta asfalto, bet būta taip senai, kad niekas iš čia gyvenančių tikriausiai jo irgi nebeprisimena… Kai kur kelias labai susiaurėja. Pabrėžiu, LABAI susiaurėja ir vietomis tampa toks duobėtas, kad baisu buvo kartais likti be ratų. Kai kuriose vietose išvis – žvyrkelis. Pravažiuoti tikrai įmanoma, bet tikriausiai jau patys supratot ir sakyti nereikia, kad turistiniams autobusams ar paprastiems lengviesiems automobiliams šį kelią įveikti būtų sudėtinga, o gal netgi ir neįmanoma. Dauguma nuokalnių kelyje taip pat nesutvarkytų. Jos akmenuotos, bet bent jau dažnai “kelkrasčiai“ platesni. Nereiktų pamiršti ir žemės nuošliaužų. Baisiausia ties posūkiais. Beto, kai kuriose vietose, net aiškiai matyti, jog tam tikru metų laiku ten tikrai būna vandens, tad jeigu kas nors sumąstytų išbandyti šitą maršrutą, rekomenduočiau pasidomėti ar visais metų laikais tai yra įmanoma daryti.

Kelyje, Atlaso kalnai, Marokas.

Pačiame kelyje nematėme nei vieno viešbučio, hostelio, nakvynės namų ar bent jau ženklo nurodančio, kad čia kažkur yra galimybė išsinuomoti kokį nors kambarį. Apie degalinę iš viskas net nekalbu. Gerai, kad mašinos bakas buvo pakankamai didelis. Parduotuvę, kuri labiau priminė kioską taip pat matėme tik vieną. Kai kuriose vietose šiukšlių tokie kalnai, jog atrodo galėtum per jas bristi. Bet aš tuo ir nesistebiu, tokiu keliu, kokiu važiavome mes, šiukšlių mašinos tikriausiai nė nevažiuoja, todėl belieka jas tik deginti, arba mesti ant žemės. Nežinau, kuris variantas geresnis iš šių dviejų, bet, kad keliose vietose nuostabi  gamta baigia pasislėpti po šiukšlėmis tai faktas.

Atlaso kalnai, Marokas

Visi kaimeliai kuriuos aplankėme ir pravažiavome šitame kelyje buvo labai skirtingi, bet tuo pačiu ir labai panašūs. Namai pastatyti iš molio arba  plytų, su skardomis uždengtais stogais, kurie kai kur naudojami ne tik skalbiniams džiauti,  bet ir tam tikrus daiktus laikyti, kad vėjas stogų nenuneštų. Bet labiausiai man iš miestų įsiminė vaikai.  Iš pradžių atrodė, kad jie bijo mūsų, nes imdavo cypti, šaukti, rėkti, bėgti, o kai kurie net slėpdavosi mus išvydę. Kai dalinome šokoladus ir saldainius vaikams, išsiaiškinome, kad taip jie džiaugiasi. Ir net labai džiaugiasi. Tik yra baisiai nedrąsūs, nes turistų čia užklysta tikrai ne tiek daug, o jeigu tas turistas dar ir su šokoladu rankose…

Atlaso kalnų kaimeliai, Marokas.

Tada ir supranti, kad kas jau kas, bet tokiose vietose augantys vaikai moka džiaugtis smulkmenomis. O kas smagiausia, kad padaryti juos laimingus tereikia tiek nedaug…Bent jau šitame kaime tai užteko paprasčiausio šokolado. O mes net nuvažiuodami girdėjome kaip jie vis dar krykštauja iš laimės…

Žinote kokia buvo mūsų šitos savo susigalvotos ekskursijos vienintelė klaida? Kad galvas užvaldžius mintims apie naujus nuotykius, mes nepagalvojome, kad važiuodami ne pagrindiniu keliu, vietoj 5 žadamų valandų –  važiuosime visas 10. Ir negalvokite, kad mes nestojome. Stojome, nes norėjome ne tik važiuoti, bet ir pasimėgauti vaizdais, bet kai vidutiniškai važiuoji 30km/h, tai ilgokai tenka trinti užpakalius į automobilio sėdynes kol nuvažiuoji tuos varganus 160 kilometrų.

Kelyje, Marokas.

Svarbiausia, kad spėjome atstumą įveikti gerokai prieš sutemstant todėl spėjome stabtelėti ir Damnate mieste, kur užsukome į vaisių turgų ir net mano telefono ekranui taisyklos paieškojome (vakar Ouarzazate mieste ištėškiau jį tiesiai ant akmenų). Juokingiausia, kad taisyklą radom, bet telefono ekrano tvarkymas čia užtrunka gerokai ilgiau: kartais savaitę, kartais net daugiau. Ir dar būtinai reikia ateiti, kai telefonų taisytojas nesimels, nebus išėjęs valgyti ar namo –  tik tuomet bus galima derinti telefono ekrano keitimo detales.  Gaila, kad neturėjome laisvo laiko laukti – būtų įdomu susidurti su jų telefonų taisyklomis. Juk jau mašinų taisykloje pabuvojome šitoje kelionėje… Kaip ten sakoma, kuo daugiau patirčių duo įdomiau?

Damnate, Marokas.

Ouzoud miestelis pasitiko su galybe naglų stovėjimo aikštelių darbuotojų. Kadangi nakvynės neturėjome, ir bandėme ją susirasti vietoje, vienas per kitą jie bandė mums reguliuoti kur mes turėtume važiuoti, kur sukti ir kur prisiparkuoti. Vienas mums net kelią užstojo. Pribėgo prie mašinos ir pirštu rodė, kad turime važuoti į būtent tą parkingą į kurį jis rodo. Teiravomės mes jo ar toliau važiuoti negalima, kad būtent čia turime parkuotis, bet iš jo gaudavome klausimus tik apie mūsų nakvynę ir gidą. Neištvėrus, beliko tik paklausti ar jis yra policininkas, kad nurodinėja, kur mes turime važiuoti. Po to klausimo, mina taip greitai pasikeitė ir kelias staiga pasidarė toks laisvas, kad nors viduryje prisiparkuok ir nereikės mokėti.

Vietinių krovinių ypatumai, Ouzoud, Marokas

Žodžiu, situacija su tais parkingais juokinga. Prisidarę P ženklų ant didžiulių kartonų ir lupikauja iš žmonių už vietas, kai realiai jie ten galėtų pasistatyti nemokamai. Ouzoud kriokliai yra vos 2,5val kelio nuo Marakešo, todėl labai patogu juos aplankyti turistams. Tad keliautojų čia daug visokiais atvejais ir visų metų laikais, bet sako, kad geriausia lankytis ne karštuoju metų laiku, nes tuomet ten galybės besimaudančių  ir vaizdas ne tas. Nakvynę susiradome visai šalia gražiųjų Ouzoud krioklių. Nakvynės vietos darbuotojas vokietis sakė, kad čia dažniausiai priima turistinius autobusus. Kiek gąsdino mintis paskęsti turistų jūroje, bet mus apgyvendino kitoje pusėje gatvės, privačiame name, kuriame buvo įrengti du paprasto tipo apartamentai. O ir patys kriokliai buvo pasiekiami daug greičiau. (500 dirhamų nakčiai penkiems)

IMG_1892Pats krioklys nerealiai įspūdingas ir siekia net 110 metrų aukštį. Apačioje dar galima rasti ir tris jo baseinus. Krioklį galima pamatyti ne tik iš visų pusių, bet ir įvairiausias būdais. Arba einant takeliu  žemyn laiptais pro marketus, parduotuvėles ir kavines arba kopiant kalnų keliuku pro alyvuogių medžių laukus. Taip pat apačioje galima pasiplaukioti ir po didįjį krioklio baseiną su “valtele“. Kaina žmogui 10 dirhamų.

Beždžionės tarsi Ouzoud krioklio simbolis, Marokas

Šalimais garsiojo krioklio ir baisiai draugiškos beždžionės laksto ir tikrai nesidrovi nei ant nugaros turistams užšokti nei tašėje pasikuisti ar pabandyti nuknisti kokius akinius nuo saulės. Gyvena jos kur nori, tik taip stipriai yra pripratę būti šeriamos žmonių ir vietinių, kad jos ten ir gyvena, nes joms taip atrodo, kad labai patogu. Vietiniai sako, kad tos beždžionės –  tarsi Ouzoud krioklio simbolis.

Mums ilgą laiką keliavusiams dykuma, po kanijonus, tarpeklius ir kalnus visas tas chaotiškumas labai greitai pasijautė ir vėl. Įkyresni suvenyrų pardavėjai, kavinių ir barų darbuotojai vis kviečiantys užsukti, nakvynės vietų ir ekskursijų siūlytojai – viskas ir vėl viename ir visko daug. Kartais net kiek per daug, todėl labai nekantraujame kuomet pasieksime Essasouira ir įmerksime kojas į Atlanto vandenyną, bet apie tai kitoje dalyje.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )